uz-logo-pion-2.png

Formy współpracy

Oferta współpracy Wydziału Ekonomii i Zarządzania obejmuje wykonanie ekspertyz i analiz, przeprowadzenie warsztatów i szkoleń na terenie przedsiębiorstw i organizacji, przygotowanie diagnoz i opracowań, przeprowadzenie badań, opracowanie strategii, uczestnictwo i pomoc w przygotowaniu projektów oraz usługi doradcze.

1. Wykonanie ekspertyz i analiz z zakresu:

  • luki konkurencyjności przedsiębiorstwa,
  • luki kapitału społecznego regionu, szkół i samorządów i sposobów jej pokonywania,
  • analizy konkurencyjności regionu,
  • analizy strategicznej przedsiębiorstwa,
  • analizy finansowej przedsiębiorstwa,
  • badań czynników sukcesu przedsiębiorstwa,
  • badań czynników sukcesu klastra i metod zarządzania,
  • analizy marketingowej przedsiębiorstwa, organizacji samorządowych i niedochodowych,
  • analizy otoczenia marketingowego przedsiębiorstw przetwórstwa spożywczego,
  • analizy rynku zamówień publicznych,
  • przekształcenia i restrukturyzacja przedsiębiorstw w sprawozdaniach finansowych,
  • identyfikacja barier przedsiębiorstw we wzroście innowacyjności,
  • weryfikacja skuteczności polityki innowacyjnej regionu lubuskiego (metod, narzędzi itp.),
  • określenie zdolności absorpcyjnej nowych technologii w regionie (na przykładzie przedsiębiorstw),
  • opracowanie strategii konkurencji firm na rynku międzynarodowym - internacjonalizacja przedsiębiorstwa,
  • określenie sposobów wzrostu pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa.

2.Przeprowadzenie warsztatów i szkoleń na terenie przedsiębiorstw i organizacji o tematyce:

  • analiza sytuacji finansowej i majątkowej przedsiębiorstwa na podstawie sprawozdań finansowych,
  • ocena opłacalności inwestycji współfinansowanych ze środków unijnych,
  • ocena pomocy publicznej dla inwestorów w specjalnych strefach ekonomicznych,
  • ocena wsparcia finansowego działalności innowacyjnej przedsiębiorstw,
  • ocena pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa,
  • projektowanie strategii marketingowej,
  • wykorzystanie instrumentów marketingowych w działalności podmiotów,
  • przygotowanie i realizacji badań marketingowych,
  • zwrotne fundusze stosowane w wymianie wspólnotowej w 2007- 2013 i 2014-2020,
  • problemy audytu w jednostkach samorządu terytorialnego,
  • strategie finansowe przedsiębiorstw wobec zmian na rynkach kapitałowych.

3.Przygotowanie diagnoz / opracowań takich jak:

  • biznes plan dla firmy / przedsiębiorstwa,
  • studium wykonalności inwestycji,
  • strategia marketingowa dla przedsiębiorstw, organizacji samorządowych i niedochodowych,
  • analiza ekonomiczna projektów infrastrukturalnych współfinansowanych ze środków unijnych,
  • opracowanie strategii finansowej w związku ze zmianami na rynkach finansowych,
  • spracowanie strategii rozwoju miasta, gminy, powiatu,
  • określenie stopnia i przyczyny konwergencji /dywergencji wewnętrznej województwa lubuskiego,
  • zidentyfikowanie Lubuskiego obszaru Metropolitalnego dla inteligentnego rozwoju regionu,
  • opracowanie założeń do strategii regionalnego rozwoju grupy kapitałowejfirm określonej branży lub międzybranżowej,
  • zweryfikowanie istniejących strategii regionalnych dot. np. polityki społecznej, polityki innowacyjnej czy zrównoważonego rozwoju wkontekście nowych sił rozwojowych i zarządzania zmianą,
  • diagnoza współpracy podmiotów w modelu trip-helix w regionie,
  • diagnoza udziału podmiotów w rozwoju PPPS (partnerstwa publiczno- prywatnego i społecznego),
  • zbadanie pozycji strategicznej firmy i źródeł utrzymania trwałej przewagi konkurencyjnej,
  • identyfikacja warunków zorganizowania różnych typów klastrów o charakterze regionalnym i międzyregionalnym.

4. Przeprowadzenie badań, opracowanie strategii, uczestnictwo i pomoc w przygotowaniu projektów z zakresu:

  • społecznej orientacji biznesu,
  • modeli konsolidacji dystrybucyjnej podmiotów np. w sektorze mleczarskim, mięsnym, zielarskim itp.,
  • aktywności innowacyjnej przedsiębiorstw przemysłowych – model i wzorzec wzrostu,
  • badań marketingowych dla przedsiębiorstw, jednostek administracyjnych i innych organizacji,
  • analiz lokalnego rynku pracy, w tym sytuacji bezrobotnych,
  • opracowania strategii rozwoju miasta/gminy/powiatu,
  • analiz aktywności zawodowej ludności,
  • badań efektywności funkcjonowania jednostek samorządu terytorialnego,
  • analiz konkurencyjności regionu,
  • wykorzystania instrumentów marketingowych w zarządzaniu przedsiębiorstwem, jednostką administracyjną i innymi organizacjami,
  • zachowań konsumentów na rynku (np. wobec innowacji),
  • analiza rynku dla potrzeb przedsiębiorstwa, organizacji, instytucji,
  • analiza wielkości i struktury popytu na pracę w regionie, opracowanie strategii zatrudnienia dla konkretnego podmiotu,
  • opracowanie strategii podatkowej dla poprawy wyniku finansowego przedsiębiorstwa i usprawnienia procesu zarządzania
  • przedsiębiorstwem istotnego w zdobywaniu przewagi konkurencyjnej,
  • analiza kooperencji przedsiębiorstw innowacyjnych w zakresie kompatybilności czynników materialnych i niematerialnych,
  • badanie jakości świadczonych usług w przedsiębiorstwach, branżach i innych jednostkach organizacyjnych.

5.Usługi doradcze

  • opracowania eksperckie w zakresie funkcjonowania polskiego rynku usług medycznych (m. in. czynniki determinujące, perspektywy rozwoju),
  • usługi doradcze w zakresie stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych (dot. zarówno wykonawców, składających swoje oferty
  • wpostępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego, jak również zamawiających),
  • wdrażanie systemu kontroli zarządczej w JSFP,
  • audyt wewnętrzny w JSFP,
  • zagadnienia związane z szeroko rozumianym prawem gospodarczym i prawem korporacyjnym,
  • wykorzystanie narzędzi mikroekonometri, które służą do analizy danych finansowych pojedynczego przedsiębiorstwa,
  • pozyskiwanie środków na rozwój firmy ze źródeł zewnętrznych,
  • optymalizacja obciążeń podatkowych MSP, pozwalającą na obniżenie obciążeń podatkowych firmy i poprawę jej wyniku finansowego,
  • badanie efektywności realizacji usług świadczonych np. przez jednostki samorządu terytorialnego.
Logo programu Widza Edukacja Rozwój Biało-czerwona flaga i napis Rzeczpospolita Polska Logo Euopejskiego Funduszu Społecznego
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Widza Edukacja Rozwój 2014-2020 "Nowoczesne nauczanie oraz praktyczna współpraca z przedsiębiorcami - program rozwoju Uniwersytetu Zielonogórskiego", POWR.03.05.00-00-Z014/18